ناامیدی مقامات برزیل از فروکش کردن سطح آب 

برزیل مشغول محاسبه خسارات بدترین سیل در تاریخ خود است و امیدی به پایین آمدن سطح آب در آینده نزدیک ندارد.

تعداد کشته‌شدگان سیل برزیل هر روز در حال افزایش است و مقامات مشغول تدارک چادر و اسکان موقت برای ۷۷ هزار نفری هستند که بر اثر سیل شدید آواره شده و هنوز محلی برای اسکان ندارند.

به گزارش گاردین، کارشناسان هشدار داده‌اند که سطح آب در ایالت «ریو گرانده جنوبی» همچنان بسیار بالاست و کاهش یافتن آن دست کم دو هفته دیگر طول خواهد کشید. چندین شهر هنوز زیر آب هستند و حتی ساکنان مناطق غیرسیل‌زده هم مجبور شده‌اند که روز‌ها را بدون برق و آب آشامیدنی تحمل کنند. 

سه هفته پس از آنکه یکی از بدترین سیل‌های تاریخ برزیل در جنوبی‌ترین ایالت این کشور به وقوع پیوست، آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۵۵ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

افزون بر خسارات جانی، مقامات می‌گویند بازسازی زیرساخت‌ها نیز هزینه گزافی خواهد داشت. ادواردو لیته، فرماندار ایالت «ریو گرانده جنوبی» روز جمعه اعلام کرد که هزینه‌های بازسازی بعد از سیل بسیار بیشتر از ۳.۶ میلیارد دلاری است که او پیش‌تر برآورد کرده بود. 

اندرسون روهوف، استاد موسسه تحقیقات هیدرولیک در برزیل می‌گوید این باران‌ها نمونه‌ای از بحران آب و هوایی است؛ بدین صورت که ساکنان شاهد حجم زیادی از بارش در یک دوره کوتاه بودند. گفته شده حجم آبی که در طی سه روز در برزیل باریده است، به طور معمول طی ۴ ماه می‌بارد. 

کارشناسان هشدار داده‌اند که این فاجعه می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مهاجرت‌ها به دلیل تغییرات اقلیمی را رقم بزند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا از این سیل‌ها اینجا نمیاد و چاهامون رو پر کنه
آخرین اخبار